Przyspieszanie odchudzania

Jeśli przejrzymy sieć internetową, od razu zauważymy, iż istnieje naprawdę duża dostępność różnorakiego rodzaju diet, ćwiczeń i innych tego typu, ale warto pamiętać, że ich prezencja w teorii, a realizacja w praktyce, to dwie różne rzeczy. Zanim więc zaczniemy szukać informacji co do tego, jak schudnąć, przyjrzyjmy się naszym możliwościom, które mogą to wszystko nie tylko ułatwić, ale także przyspieszyć.

Rady dla odchudzających

spalanie tłuszczuNie chodzi tu zaś bynajmniej o możliwości finansowe, ale o rzeczy, które można wykonać, aby odchudzanie zwyczajnie usprawnić, a wśród których jest codzienne picie zielonej herbaty, jaka wpływa pozytywnie na metabolizm, urozmaicanie swoich treningów, ściskanie gumowej piłeczki, co pozwoli na spalanie kalorii o każdej porze dnia, umiejętne rozplanowanie swojej diety i dołączenie doń ostrych przypraw, które również pozytywnie wpływają na przyspieszenie metabolizmu, czy picie kawy, w której zawarta jest kofeina, zwiększająca tempo spalania kalorii. Jak więc widać, są to porady, jakich nie znajdziemy w typowych poradnikach mówiących o tym, jak szybko schudnąć, ale każdy z nas może swój tryb życia o nie uzupełnić, toż naprawdę warto wcielić je w życie i uczynić nawykiem.

Brak rezultatów

dietyNiestety, odchudzanie ma też do siebie to, że na początku wcale nie widać rezultatów, a wręcz odwrotnie, wydaje się, że takowych nie ma. Z tego powodu, to właśnie na tym etapie ludzie rezygnują z podejmowania dalszych wysiłków odnośnie zmiany swojej wagi, a to jest niewyobrażalnym błędem, ponieważ owe rezultaty przychodzą, ale najpierw organizm musi się wdrożyć do nowego trybu funkcjonowania. Nie ma się co jednak zniechęcać, ani też przesadzać w drugą stronę, czyli forsować swojego ciała na samym początku, ponieważ przyniesie to zupełnie przeciwny skutek do oczekiwanego. Zanim zatem zaczniemy się zadręczać tym, jak szybko schudnąć, pomyślmy o tym, czy jesteśmy do tego gotowi, czy wyżej przedstawione pomysły w życie wdrażamy właściwie i czy ogólnie, czy jesteśmy na tyle zdeterminowani, aby podjąć się tego wszystkiego we własnym zakresie.

Tak czy owak, wiedza o tym, jak schudnąć, jest powszechnie dostępna, ale wykorzystanie jej w sposób praktyczny wiąże się z koniecznością indywidualnego spojrzenia na swój tryb życia i weryfikacji tego wszystkiego pod swoim kątem, i co do tego wątpliwości nie ma.

 

Odchudzanie to nie tylko jedzenie

Przeglądając w sieci krótkie poradniki dotyczące zagadnienia „jak szybko schudnąć”, łatwo można zauważyć, że wskazówki te w zdecydowanej większości przypadków dotyczą tylko i wyłącznie jedzenia. Jedz mniej, jedz wolniej, jedz rzadziej – rad tych jest tyle, że aż ciężko je zgromadzić w jednym miejscu. Problem w tym, że ludzie zbyt pobieżnie czytają artykuły przedstawiające sposoby na skuteczne odchudzanie. Bo i owszem, pokarmy odgrywają dużą rolę w procesie zrzucania wagi, jednak nie są jedynym zmartwieniem. Aby odchudzanie rzeczywiście przyniosło jakiekolwiek efekty, trzeba zreformować także przyjmowane na co dzień napoje.

Jak schudnąć? Pozbądź się kolorowych napojów

Rzadko kiedy zdarza się, że do obiadu, śniadania czy kolacji ludzie spożywają zdrowe napoje, bogate w sole mineralne. Zazwyczaj nikomu nie chce się poświęcać uwagi zwykłym płynom, przez co pokarm popijany jest przez kolorowe, smakowe wody gazowane czy soki z kartonów. Niestety takie działania nie sprzyjają odchudzaniu. Wystarczy wziąć pierwszą kolorową wodę z supermarketu i przeczytać jej skład, aby przekonać się, że jest to napój sztucznie barwiony. Zawiera niezliczone ilości barwników i substancji chemicznych, w tym estrów, które nadają ładny, przyjemny zapach. W rzeczywistości płyny te nie mają wartości odżywczych, lecz są pustymi kaloriami, gdyż nie brak w nich cukru lub innych substancji słodzących.

Pij dwa litry wody mineralnej dziennie

Jeśli procesowi odchudzania towarzyszą napoje słodzone, nie ma mocy o zrzuceniu wagi. Rozkładanie tłuszczy odbywa się tak naprawdę tylko i wyłącznie przy udziale wody. Jest to czysta chemia – reakcja nie dojdzie do skutku, jeśli woda nie zostanie dostarczona. Najlepiej więc codziennie spożywać około dwóch litrów jakościowej wody mineralnej z prawdziwych, czystych źródeł. Woda ta nie posiada żadnych substancji słodzących oraz składników konserwujących. Często jest także źródłem cennego błonnika, który pozwala poprawnie regulować proces metabolizmu, na którym to opiera się prawdziwie skuteczne odchudzanie.

 

Jak jeść, aby szybko schudnąć?

Raczej każdy człowiek zna chociaż elementarne podstawy odnośnie tego, jak szybko schudnąć. Bo choć odchudzanie jest zabiegiem skomplikowanym i bardzo złożonym, to jednak przeciętna osoba jest w stanie przeprowadzić ten proces samodzielnie, przy pomocy samodyscypliny i silnej woli. Niezwykle pomocnym narzędziem dzisiejszych czasów jest Internet, z którego można zdobyć informacje chociażby na temat posiłków, jakie należy przyjmować na diecie. Pozwala to zróżnicować swój jadłospis i dostarczać wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jest to zaledwie połowa sukcesu. Bardzo ważne jest przede wszystkim to, w jaki sposób posiłki te są przez człowieka spożywane.

Odchudzasz się? Jedz w spokoju!

zdrowe odchudzanieNie od dziś znany jest przykład zapracowanej osoby, które nie ma czasu nawet na jedzenie. Prowadzi to do tego, że ludzie przyjmują posiłki w sposób pospieszny, niedokładny i niestaranny. Wszystko to dostarczane jest do organizmu niedbale, co znacznie utrudnia poprawną przemianę materii oraz wchłanianie cennych substancji odżywczych. Szybkie jedzenie prowadzi do tworzenia nadmiernej tkanki tłuszczowej i przybierania na wadze. Jeśli pragnie się przeprowadzić skuteczne odchudzanie, to trzeba zadbać o kompletny spokój przy jedzeniu. Najlepiej robić to w ciszy, bez elementów rozpraszających, czyli telewizji czy radia. Wówczas człowiek skupia się na posiłku, eliminuje uczucie głodu i zastępuje je wrażeniem nasycenia.

Gryź dokładnie posiłki przed połknięciem

Pośpiech podczas jedzenia prowadzi też do tego, że pokarm nie jest odpowiednio przeżuwany. Ludzie połykają dość duże cząstki produktów, które trawią się znacznie wolniej i utrudniają naturalny proces metabolizmu. Prowadzi to do zaburzeń w regularności wypróżnień, a także powoduje bóle brzucha. Najgorszym efektem niedokładnego gryzienia jedzenia jest jednak fakt, że odchudzanie nie zachodzi w sposób prawidłowy. Jeśli pragnie się zrzucić na wadze, trzeba dokładnie żuć każdy kęs – wówczas organizm wykorzystuje wszystkie substancje w sposób odżywczy, bez gromadzenia ich w formie wałów tłuszczowych.

 

Jak schudnąć bez efektu jo-jo? Kilka praktycznych porad.

odchudzanieOdchudzanie to temat, którego popularność właściwie się nie kończy. Nie ma oczywiście w tym nic dziwnego – w życiu każdego człowieka zdarzają się okresy, w których waga rośnie do rozmiarów, które zaczynają przeszkadzać lub po prostu być groźne. „Pomaga” w tym dzisiejsze odżywianie – jedząc wyroby gotowe, tak naprawdę często jemy zbyt tłusto i zbyt kalorycznie. Niewielka ilość ruchu, wymuszona często przez pracę siedzącą, w połączeniu ze złą dietą daje jeden efekt – nasza waga rośnie. A jak mówią ci, którzy zaczęli się odchudzać – przytyć jest po prostu łatwo, schudnąć już nie bardzo.

Jak się odchudzić? Pytania tego typu zadaje sobie bardzo wiele osób. Oczywiście do wyboru jest wiele możliwości. Najprostsza to zmiana nawyków żywieniowych oraz zwiększona aktywność fizyczna. W ten sposób jednak efekty przychodzą powoli i nie zawsze są zadowalające. Tak można zrzucić niewiele kilogramów i w dość długim czasie. Bez wątpienia jest to sposób bardzo dobry i zdrowy, jednak trzeba sobie powiedzieć wprost – nie jest akceptowany przez wszystkich. Większość osób wybiera diety. Tutaj jednak pojawia się problem, który nazywa się efektem jojo.

Co to jest efekt jojo?

Efekt jojo to problem polegający na tym iż po zakończeniu diety i powrocie do starych nawyków żywieniowych, nasza waga może wzrosnąć do rozmiarów większych niż przed dietą. Znane są nawet przypadki, w których wzrost był po prostu bardzo znaczący. Uniknięcie tego efektu jest wiec bardzo istotną sprawą. Nie ma sensu bowiem odchudzać się, wiedząc, że za jakiś czas efekty starań znikną, a problem z wagą będzie większy.

Jak unikać efektu jojo?

Efekt jojo pojawia się najczęściej przy dietach, które wymagają bardzo dużych zmian nawyków żywieniowych. Organizm, kory otrzymuje pożywnie w inny sposób niż dotąd oczywiście chudnie, jednak powrót do starych nawyków powoduje, że „nadrabia straty” tworząc nowe komórki tłuszczowe i gromadząc zbędne dla nas kilogramy. Planując dietę trzeba mieć tego świadomość i dokładnie poznać minusy stosowania danej diety. Najlepsze są diety, których etapy są znacznie rozciągnięte w czasie, a powrót do starych nawyków żywieniowych następuje bardzo powoli. Idealne są diety, których ostatni etap nigdy się nie kończy, czyli nawyki żywieniowe zmieniane są na stałe. Bez względu na to jakie zalecenia są przypisane do danej diety, warto po jej zakończeniu robić dwie rzeczy – po pierwsze nie powracać do starych nawyków żywieniowych, które spowodowały wzrost wagi nad którym pracowaliśmy, oraz na bieżąco kontrolować swoją wagę. Jej wzrost, choć minimalny, to wyraźny sygnał, aby zareagować.

Podsumowując – odchudzanie się, aby po jakimś czasie powrócić do poprzedniej wagi, a nawet przytyć dodatkowo to coś, czego należy unikać. W tym celu warto decydować się na diety, które pozbawione są tego minusa. Oczywiście jest takich diet wiele – planując odchudzanie, warto jednak postanowić jeszcze o jednym – po zakończeniu diety nie warto powracać do starych nawyków żywieniowych. Wtedy można mieć pewność, że nasza waga pozostanie na z góry założonym poziomie a efekt jojo będzie czymś, co będziemy znać tylko z opowiadań, nie doświadczymy natomiast tego na sobie.

 

Ćwiczenia przy odchudzaniu. Jak zaplanować ?

Odchudzanie się od zawsze było utożsamiane z dietami i ćwiczeniami, choć trzeba powiedzieć wprost – w dzisiejszych czasach jest inaczej. Osoby chcące zrzucić kilka kilogramów wagi z zaskoczeniem odkrywają, że ćwiczenia – w opinii producentów sprzedających cudowne tabletki na skuteczne odchudzanie lub polecających tak zwane diety cud, w zasadzie nie są potrzebne. Czy to jest prawda?

ruch w odchudzaniuSpecjaliści od odchudzania twierdza wprost – diety cud nie istnieją, a tym bardziej cudowne i horrendalnie drogie środki odchudzające, nie zapewnią zrzucenia wagi bez wysiłku. Planując odchudzanie warto o tym pamiętać i nie szukać dróg na skróty. Owszem – przez dietę, ale dobrze dobraną, można zrzucić wiele kilogramów i ćwiczenia w takiej sytuacji nie będą potrzebne, zawsze jednak ruch, aktywność, to coś, co przy odchudzaniu powinno istnieć. Takie ćwiczenia mogą bowiem przyśpieszyć cały proces odchudzania i sprawić że szybciej zauważymy jego pozytywne efekty. Przy wielu dietach wskazany jest tylko umiarkowany wysiłek fizyczny, choć to nie jest generalna zasada. W innych przypadkach bowiem mówi się wprost o konieczności wykonywania określonych ćwiczeń. Taka sytuacja pojawia się choćby wtedy gdy oprócz zrzucenia określonej ilości kilogramów, naszym celem jest również ukształtowanie sylwetki i poprawienie wyglądu masy mięśniowej.

Ćwiczenia, ale jakie?

Planując odchudzanie i ćwiczenia warto zdać sobie sprawę z tego, że niezwykle trudno będzie nam zaplanować ćwiczenia, jakie w danej sytuacji powinny być odpowiednie. Nie mając odpowiedniej wiedzy musimy raczej zdać się na pomoc tych, którzy się na tym znają. Idealnie jest, jeśli mamy kontakt z trenerem, który wdroży odpowiednie ćwiczenia. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, warto postawić na ćwiczenia ogólne, dopasowane do nas i naszej sytuacji.

Zdrowie

Planując ćwiczenia związane z dietą, nie należy zapominać o tym, że warto planować ćwiczenia poprzez pryzmat własnego zdrowia.

Nie można decydować się na określone ćwiczenia, pomimo ich skuteczności, ale jeśli mogą przyczynić się do pogorszenia naszego stanu zdrowia. Wiedząc jakie ćwiczenia przy określonej diecie należy zastosować, watro skonsultować się ze swoim lekarzem i poinformować o fakcie odchudzania oraz chęci ćwiczeń podczas tego procesu. Lekarz może chcieć wykonać dodatkowe badania lub po prostu określi których ćwiczeń, ze względu na przebyte choroby wykonywać nam nie wolno.

jak szybko schudnąćPodsumowując – ćwiczenia przy odchudzaniu przyspieszają spanie kalorii i przyspieszają pozytywne efekty tego procesu. Poza normalną aktywnością, nie warto jednak planować ich samodzielnie. O wiele lepiej jest poradzić się kogoś, kto może na temat zasadności ćwiczeń powiedzieć troszkę więcej. Warto o tym pamiętać i wiedzieć, ze intensywne ćwiczenia zaplanowane na własną rękę mogą przyczynić się do pogorszenia staniu zdrowia. Żadne odchudzanie nie powinno się z tym wiązać. Jednym słowem – trzeba wiedzieć jak ćwiczyć i na jakie ćwiczenia można sobie pozwolić. Tylko wtedy można mieć pewność, że ćwiczenia odniosą rzeczywiście pozytywny efekt.

 

Otyłość brzuszna

jak szybko schudnąćCzym jest otyłość brzuszna? Znana także jako otyłość centralna, otyłość trzewna, czy otyłość aneroidalna, jest to dolegliwość charakterystyczna dla mężczyzn, wyróżniająca się obwodem pasa powyżej dziewięćdziesięciu czterech centymetrów (powyżej osiemdziesięciu centymetrów u kobiet), gdy mowa o jej pierwszym stopniu, i powyżej stu dwóch centymetrów (powyżej osiemdziesięciu ośmiu centymetrów u kobiet). Jej przyczyny to z kolei przede wszystkim niewłaściwy styl żywienia oraz ogólnie, niewłaściwy styl życia, brak sportu i wiele innych tego typu. Co jednak ciekawe, wiele tychże dolegliwości ma także podłoże typu genetycznego, typu hormonalnego, tudzież typu psychicznego, aczkolwiek obojętnie, skąd takowa się wzięła, warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat jej wyeliminowania, tym bardziej że szeroko rozumiane odchudzanie ma również wiele innych walorów, szczególnie potrzebnych w dwudziestym pierwszym wieku.

Aktywność sportowa

Zatem jak szybko schudnąć i pozbyć się otyłości brzusznej? Po pierwsze i najważniejsze, należy się sportowo zaktywizować, na przykład poprzez realizację trzydziesto minutowego (lub godzinnego) treningu siłowego z wykorzystaniem ciężarków. Naturalnie, najlepiej udać się do instruktorów fitness, który znają się na rzeczy i wiedzą, w jaki sposób skuteczne odchudzanie rozplanować, aby tracący kilogramy postępował w swych wynikach zdrowo i możliwie najszybciej.

Dieta

Na nic zdadzą się jednak same ćwiczenia, gdy zaniedbamy kwestię diety, dlatego takowa jest swoistym kluczem do sukcesu, usuwającym nieodpowiednie nawyki żywieniowe, ograniczającym ilość spożywanych pokarmów, a także uczącym regularności konsumpcji. Oczywiście, najlepszymi składnikami tejże są warzywa, ryby, drób, czy produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu, ale najlepiej wejść na strony internetowe, które odchudzanie przedstawiają z różnych perspektyw, i za ich pośrednictwem dowiedzieć się czegoś więcej o smażeniu na oliwie lub oleju rzepakowym, o kaloryczności artykułów spożywczych, o ograniczeniu spożywania węglowodanów, i ogólnie o wszystkim tym, dzięki czemu skuteczne odchudzanie jest możliwe.

Jasne, osoby z bardzo posuniętą otyłością brzuszną są czasem zmuszone do zażywania leków, bądź nawet interwencji medycznej, ale zanim zajdzie taka konieczność, lepiej jest zastanowić się samodzielnie, jak szybko schudnąć bez tego.