O procesie spalania tłuszczu i co może go wspomagać

Podstawą utrzymania prawidłowej masy ciała i osiągnięcia szczupłej sylwetki jest proces spalania tłuszczu. Metabolizm czyli przekształcanie pokarmów w energie, dzięki niemu zostaje spalony pochłonięty przez ludzkie ciało tłuszcz. Natomiast przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej umożliwia odpowiednia dieta, aktywność fizyczna oraz opcjonalnie tabletki odchudzające. Enzymy, hormony, witaminy, białka biorą udział w spalaniu tłuszczów.

page-3-img-7

Odpowiedni dobór diety umożliwia zwiększenie intensywności spalania tłuszczów. Okazuje się ze bardzo pomocna jest tutaj witamina C dzięki której stymulowana jest produkcja hormonu noradrenaliny która odpowiedzialna jest za przemianę tkanki tłuszczowej w energię. Dodatkowo pomocne w spalaniu tłuszczu jest kwas linolowy, l-karnityna, zielona herbata, CLA, guanina i kofeina. Są to składniki wielu tabletek odchudzających – ranking preparatów wspomagających odchudzanie Połączenie tych preparatów i aktywności fizycznej zwiększa intensywność spalania tłuszczu. Główną przyczyną występowania niektórych związków w tabletkach odchudzających jest to że człowiek sam nie może ich wyprodukować w swoim organizmie, tak na przykład jest z l-karnityną. Można ją natomiast przyjąć z pokarmem, dlatego w dietach nastawionych na spalanie tłuszczów spożywa się przetwory mleczne, drób, szynka, baranina, konina, jagnięcina które są bogate w ten składnik. Kwas linolowy ochrania błony śluzowe jelita cienkiego i grubego. Powoduje to że tłuszcz zatrzymywany jest w jelitach a następnie szybko zamieniany na energię. Znajduje się on między innymi w produktach zbożowych oraz siemieniu lnianym. Produkty które zostały wymienione powyżej zawierają w sobie długie łańcuchy białkowe, organizm potrzebuje dużo energii aby je rozbić na mniejsze części dlatego też do tego celu pobierana jest energia z tkanki tłuszczowej. Dlatego w diecie zalecane są pokarmy białkowe takie jak nabiał, jajka, warzywa strączkowe. Ponadto niedobory tauryny są często przyczyną powstawania tkanki tłuszczowej. Dzięki taurynie produkowany jest hormon wzrostu, który odgrywa ważną role w rozkładzie tłuszczu, który zostaje usuwany z organizmu lub dostarczany do komórek w postaci energii. Cholina powoduje rozkładanie się cholesterolu i zapobiega odkładaniu się tłuszczu w żyłach, zapobiega tejże chorobie która u osób starszych jest niebezpieczna. Dodatkowo tłuszcz z utrudnieniem przemieszcza się do tkanki tłuszczowej i to zapobiega tyciu. Źródłem choliny jest żółtko jaja, przetwory z soi i sama soja, wątróbka, oraz różne rodzaje mięs.

 

Zdrowe odżywianie – jak się za to zabrać?

Nadmierna masa ciała to przypadłość, która powoli, acz nieubłaganie rozszerza się wśród nowoczesnych społeczeństw XXI wieku. Stale rośnie odsetek osób borykających się z problemem nadmiernej masy ciała. Na szczęście świadomość tego, jak ważną rolę pełni zdrowa dieta, staje się coraz wyższa. Odpowiedni sposób żywienia oraz regularna aktywność fizyczna stanowią klucz do utrzymania organizmu w dobrym zdrowiu. Wzrasta liczba ludzi, którzy chcą zdrowo się odżywiać, ale nie każdy wie, jakie podjąć kroki w tym kierunku.

dietmap-galeria-dieta-1000kcal-1 - Kopia (2)

Zbilansowane odżywianie to, wbrew pozorom, nic trudnego – wystarczy kierować się zasadą: im mniej przetworzony produkt, tym lepiej. Makaron pełnoziarnisty to dobry zamiennik makaronu z białej mąki, a płatki owsiane są znakomitą alternatywą dla mało wartościowych płatków zbożowych. Wszelkiego rodzaju kasze (np. gryczana, jaglana), ryż (brązowy, basmati), a nawet niedoceniane ziemniaki stanowią świetną „bazę” pod pełnowartościowy obiad. Dobrym pomysłem jest pieczenie mięsa, zamiast smażenia na patelni. Jeżeli już chcemy smażyć, wystrzegajmy się nadmiernego zużycia oleju oraz częstego spożywania tłustych mięs (opierajmy się na drobiu, wołowinie, chudej wieprzowinie). Oprócz tego, zmiany wskazane są w wypadku przekąsek. Zamiast batonika czy paczki chipsów znacznie lepiej byłoby sięgnąć po garść orzechów, nasion słonecznika czy siemienia lnianego. Zdrowa dieta oznacza także dbanie o różnorodność, dzięki czemu dostarczymy wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dobierając produkty na śniadanie lub kolację, możemy zdecydować się na nabiał, wliczając w to jaja kurze – mit o rzekomej szkodliwości jajek już dawno został obalony, m. in. przez badania zamieszczone w “Journal of the American Medical Association” . Pamiętajmy również o wplataniu warzyw oraz owoców do naszego jadłospisu, gdyż stanowią one doskonałe źródła bardzo cennych witamin i minerałów, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Więcej znajdziecie w artykule – zdrowa dieta odchudzająca Dietmap

Jak widać, zdrowa dieta nie musi oznaczać ani głodowania czy spożywania przysłowiowego „liścia sałaty” zamiast zwyczajnych posiłków, ani obsesyjnego ważenia wszystkich składników z aptekarską precyzją. Nadal mamy szerokie pole do popisu, komponując śniadania, dania obiadowe i kolacje. Jeżeli jeszcze nie zaczęliśmy zmieniać swoich nawyków żywieniowych, warto zrobić to już teraz – to inwestycja w przyszłość!

 

Jak skutecznie się odchudzać?

Wielu z nas przechodziło co najmniej kilka razy w dotychczasowym życiu przez odchudzanie. I jak wszyscy wiedzą, nie jest to łatwe, ponieważ skuteczne odchudzanie wymaga niesamowitego poświęcenia, wiele czasu i energii, a przy tym trzeba mieć jeszcze niesamowicie silną wolę. O tym, jak schudnąć da się przeczytać na różnych serwisach internetowych, jednak sam suchy tekst i pobieżna wiedza nie pomogą. Potrzeba w szczególności mieć mocne postanowienie i postarać się przetrwać najgorszy moment załamania, który z reguły występuje drugiego dnia. Wówczas, jak się już przetrwa, większość sukcesu będzie już za nami.

odchudzanie
Sporo ludzi poszukuje też gotowej recepty na to, jak szybko schudnąć, jednakowoż w większości wypadków sprzedawane suplementy diety, jak też głodówki nie przynoszą pozytywnych rezultatów. Jeśli nawet się schudnie, to i tak później znowu się tyje, a czasami też możemy przy okazji nabawić się niepotrzebnej i przewlekłej choroby.
Zamiast więc myśleć dalej nad tym, jak zrzucić niepotrzebne kilogramy, lepiej przyjrzeć się własnemu sposobowi życia. To od tego oczywiście zależy w szczególności to, czy ma się nadwagę, lub też nie. Jeżeli nie uprawiamy aktywności fizycznej oraz wcale nie ruszamy się z domu, a obecna praca to siedzenie przed monitorem, to bardzo łatwo o niepotrzebne kilogramy, jakie przerodzić się mogą w poważne kłopoty z otyłością.
Stąd też wypróbowanym pomysłem na zachowanie ciała w kondycji i uniknięcie otyłości jest ruch, i to regularny, nie zaś od czasu do czasu. Wypada więc skupić się na tym, żeby przykładowo co drugi dzień uprawiać bieganie, najlepiej rano. Wówczas taki poranny wysiłek zastąpi nam porcję porannej kawy i spowoduje zastrzyk energii potrzebnej do wystartowania na rozpoczęty dzień.
Jeżeli jednakże nie masz rano czasu na jogging, możesz spokojnie zająć się między innymi jogą po powrocie z pracy. Nikt nie stwierdził, iż musisz uczęszczać systematycznie na treningi, żeby czuć się zdrowo i dobrze. Joga to stosowny pomysł na wyciszenie się oraz odstresowanie po całym dniu trudnej pracy. A może to właśnie przez stres tyjesz, bowiem wracasz i ciągle jesz? Dzięki jodze przywrócisz w sobie pierwotną równowagę i przy okazji zatroszczysz się o piękną sylwetkę.