Zdrowe odżywianie – jak się za to zabrać?

Nadmierna masa ciała to przypadłość, która powoli, acz nieubłaganie rozszerza się wśród nowoczesnych społeczeństw XXI wieku. Stale rośnie odsetek osób borykających się z problemem nadmiernej masy ciała. Na szczęście świadomość tego, jak ważną rolę pełni zdrowa dieta, staje się coraz wyższa. Odpowiedni sposób żywienia oraz regularna aktywność fizyczna stanowią klucz do utrzymania organizmu w dobrym zdrowiu. Wzrasta liczba ludzi, którzy chcą zdrowo się odżywiać, ale nie każdy wie, jakie podjąć kroki w tym kierunku.

dietmap-galeria-dieta-1000kcal-1 - Kopia (2)

Zbilansowane odżywianie to, wbrew pozorom, nic trudnego – wystarczy kierować się zasadą: im mniej przetworzony produkt, tym lepiej. Makaron pełnoziarnisty to dobry zamiennik makaronu z białej mąki, a płatki owsiane są znakomitą alternatywą dla mało wartościowych płatków zbożowych. Wszelkiego rodzaju kasze (np. gryczana, jaglana), ryż (brązowy, basmati), a nawet niedoceniane ziemniaki stanowią świetną „bazę” pod pełnowartościowy obiad. Dobrym pomysłem jest pieczenie mięsa, zamiast smażenia na patelni. Jeżeli już chcemy smażyć, wystrzegajmy się nadmiernego zużycia oleju oraz częstego spożywania tłustych mięs (opierajmy się na drobiu, wołowinie, chudej wieprzowinie). Oprócz tego, zmiany wskazane są w wypadku przekąsek. Zamiast batonika czy paczki chipsów znacznie lepiej byłoby sięgnąć po garść orzechów, nasion słonecznika czy siemienia lnianego. Zdrowa dieta oznacza także dbanie o różnorodność, dzięki czemu dostarczymy wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dobierając produkty na śniadanie lub kolację, możemy zdecydować się na nabiał, wliczając w to jaja kurze – mit o rzekomej szkodliwości jajek już dawno został obalony, m. in. przez badania zamieszczone w “Journal of the American Medical Association” . Pamiętajmy również o wplataniu warzyw oraz owoców do naszego jadłospisu, gdyż stanowią one doskonałe źródła bardzo cennych witamin i minerałów, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Więcej znajdziecie w artykule – zdrowa dieta odchudzająca Dietmap

Jak widać, zdrowa dieta nie musi oznaczać ani głodowania czy spożywania przysłowiowego „liścia sałaty” zamiast zwyczajnych posiłków, ani obsesyjnego ważenia wszystkich składników z aptekarską precyzją. Nadal mamy szerokie pole do popisu, komponując śniadania, dania obiadowe i kolacje. Jeżeli jeszcze nie zaczęliśmy zmieniać swoich nawyków żywieniowych, warto zrobić to już teraz – to inwestycja w przyszłość!

 

Comments are closed.