Jak urozmaicić domowe posiłki?

Mogłoby się wydawać, że najlepsze przepisy to te, które są sprawdzone, znane na pamięć i lubiane przez domowników. Co prawda ma to swoje zalety – podczas gotowania nie musimy zaglądać do żadnych ściągawek, a lista zakupów również nie sprawia większych trudności. Monotonia w kuchni każdemu jednak może się znudzić…

poNiezależnie od tego, czy podczas planowania posiłków wybieramy przede wszystkim zdrowe przepisy czy też dajemy się namówić często na przygotowanie nieco bardziej kalorycznych posiłków, ważne podczas układania domowego menu jest z pewnością urozmaicanie potraw. Nie oznacza to jednak, że musimy sięgać po produkty, z którymi nigdy nie mieliśmy do czynienia. Niekiedy wystarczą niewielkie nawet modyfikacje, aby odmienić zwykły obiad.

Nie tylko kurczak
Smaczne przepisy na przygotowanie kurczaka to właściwie żaden problem. Filety drobiowe są jednym z najchętniej wybieranych półproduktów – smaczne, szybkie do przygotowania, a jednocześnie chude mięso to gwarancja apetycznego obiadu. I chociaż preferują je zarówno osoby dbające o sylwetkę, jak również i te, którym zależy w pierwszej kolejności na pysznych potrawach, kurczak to nie jedyne rozwiązanie. W diecie gwarantującej szczupły brzuch czy smukłe uda nie brakuje miejsca również na tłuszcze, czy inne mięso niż to drobiowe. Do przygotowania pełnowartościowego obiadu posłuży również wieprzowina (łopatka, szynka, schab, a nawet karkówka), wołowina, dziczyzna, czy mięso z królików.

Co zamiast ziemniaków i ryżu?
W świadomości wielu osób jedyna słuszną – a może nawet zdrowszą – alternatywą dla ziemniaków jest biały ryż. Nie jest to do końca słuszne rozumowanie, bo ziemniaku zawierają cenne dla naszego organizmu składniki i stanowią źródło węglowodanów. Zagorzali miłośnicy ryżu mogą jednak spróbować również innych jego odmian, jak np. jaśminowego, czy basmati. Dla odmiany warto też wypróbować rozmaite  kasze (gryczaną, jaglaną), albo makarony lub nasiona strączkowe z których możemy wyczarować pyszne zupy takie jak ta http://dietmap.pl/pl/przepisy/lista-przepisow/2416-zupa-z-soczewicy-z-pomidorami Te ostatnie dostępne są w wielu wersjach, dlatego z pewnością każdy miłośnik dobrej kuchni znajdzie przepis z wykorzystaniem tego składnika, który zadowoli jego podniebienie.

 

Tarczyca – jak o nią zadbać?

Problemy z tarczycą? Czy one Cię dotyczą? A może są to jedynie Twoje podejrzenia, których niestety jeszcze nie potwierdziłeś? Jeżeli tak właśnie jest, zdecydowanie nie zwlekaj z diagnostyką. Nie czekaj aż hashimoto lub nadczynność tarczycy się rozwinie.

Pamiętaj, że z czasem będzie już tylko coraz gorzej i gorzej. Ta choroba, nieleczona, lubi postępować, i to niestety w dość szybkim tempie. Nawet jeśli dziś Twoje wyniki badań nie są złe, oscylują na granicy normy, to za miesiąc czy dwa, jeśli nie podejmiesz leczenia, może się to niestety zmienić. A wtedy powrót do normalności będzie już znacznie trudniejszy i mniej przyjemny.

choroba_tarczycyNiedoczynność tarczycy – co robić?
Jak więc postępować, jeśli podejrzewamy u siebie niedoczynność tarczycy? Koniecznie powinniśmy zacząć od wizyty u lekarza. Ten na pewno po zrobieniu wywiadu zleci nam badania kontrolne. Jeżeli jednak tak nie postąpi, i tak je zróbmy. Badania na hashimoto nie są przecież drogie, a dodatkowo trwają one zaledwie chwilę. To kwestia jedynie pobrania krwi, a już tego samego dnia kilka godzin później będziemy wiedzieć, jak wygląda sytuacja. Chyba więc warto, prawda? Kolejnym krokiem powinna być wizyta u specjalisty. Takim lekarzem jest endokrynolog. On doskonale orientuje się w kwestiach dotyczących hashimoto i wie, jak je zwalczyć, jak nam pomóc. Niedoczynność tarczycy – na czym więc polega jej leczenie? Jak ono zazwyczaj wygląda? Jest całkiem proste i nie ingeruje szczególnie w nasze życie.

Leczenie hashimoto opiera się po prostu na przyjmowaniu hormonów, których nasza tarczyca produkuje zbyt mało. Oczywiście oprócz tego możemy również zastosować inne metody. Często słyszy się, że skuteczna jest na przykład dieta przy chorobie niedoczynności tarczycy. Warto jednak do tych rewelacji podejść z dystansem, najpierw wypytując o nie swojego lekarza. Inni znów polecają wyjazdy nad morze, a także noszenie biżuterii z bursztynu. Cóż – żaden z tych sposobów nie powinien raczej zaszkodzić. Jeśli więc sądzimy, że mogą nam one pomóc przy hashimoto – dlaczego nie, spróbujmy. A nuż się uda.

 

Poznaj sekret skutecznych ćwiczeń!

W celu poprawienia sylwetki ludzie interesują się wszelkiego rodzaju ćwiczeniami. Kilka czynników ma na to wpływ. Ludzie po prostu zaplanowali sobie zrzucić zbędne kilogramy, chcą się odchudzać i są zbyt otyli. Kolejna przyczyna takiego stanu rzeczy jest oczywista i każdy powinien mieć ją na uwadze: sport to po prostu zdrowie i ludzie o tym pamiętają. Moda jest kolejnym z powodów takiego stanu rzeczy.

oczyszczenie 1Co by nie mówić, głównie w miastach bardzo popularne jest ćwiczenie, jakaś fizyczna aktywność, przede wszystkim bieganie, a poza tym jazda na rowerze. Wszystkie te przytoczone czynniki sprawiają, iż ćwiczenia fizyczne stają się coraz bardziej popularne. Treningi planują starsi oraz młodsi, osoby na wsiach i w miastach, kobiety oraz mężczyźni. Lekarze zaznaczają, że to bardzo dobrze. Idealnie jest jeżeli ludzie są wysportowani, bo sport ma wpływ nie tylko na zdrowie człowieka, lecz również na ogólne samopoczucie. Trening należy skonsultować właśnie z doktorem. To on podpowie, co należy robić, jakiego rodzaju ćwiczenia wykonywać, a jakich warto unikać. Lekarz będzie wiedział co jest zdrowe dla naszego organizmu.

Każdy jest po prostu inny, ma inny organizm, nasze organizmy często się znacznie różnią. Wiedzą o tym lekarze i trzeba o tym pamiętać. Przytoczyć można tu bardzo obrazowy przykład. Załóżmy, iż ktoś ma chore kolana albo stawy biodrowe czy innego rodzaju. Chodzenie po górach, bieganie nie będzie tu na pewno zalecone przez lekarza. Raczej będzie proponował ćwiczenia odchudzające, ale w postaci pływania na basenie czy ogólnych rozwijających ćwiczeniach. Pomoc lekarza albo innego specjalisty jest wskazana, żeby nasz trening nie zakończył się po prostu źle. Róbmy wszystko z rozwagą i pamiętajmy o tym. Treningi realizujmy zgodnie z zaplanowanym cyklem działań, z braniem pod uwagę wskazówek lekarza i sygnały, jakie dostajemy od naszego organizmu. Ćwiczenia ustalajmy odpowiednio i je wykonujmy. Wtedy niewątpliwie będziemy cieszyli się zdrowiem i świetną sylwetką przez długi okres czasu. Ludzie dbają o profilaktykę oraz uprawiają coraz więcej sportu – to na 100% cieszy. W ten sposób można uniknąć i wyeliminować wiele chorób.

Przede wszystkim mamy tu na myśli tzw. choroby cywilizacyjne, które są dużą zmorą krajów takich jak USA, UK czy Niemcy, to one są wyraźnie niebezpieczne i są zagrożeniem w dzisiejszym świecie. Ten problem dociera też powoli do nas, poprzez wiele sieci fast foodów i wszelkiego rodzaju chemii stosowanej w żywności. Niestety, lecz bez właściwych aktywności fizycznych już wkrótce możemy odczuwać nie tylko nadwagę czy nawet otyłość, ale po prostu odbije się to w straszny sposób na ludzkim zdrowiu. Także planujmy ćwiczenia odchudzające, miejmy zaplanowany trening. Powodzenia, opłaca się starać i regularnie trenować!